En helt annen verden nå enn før  - med gode digitale løsninger!

Vi har jo faktisk levd gjennom det å måtte gå i banken når man skulle betale regninger. Det har jo blitt ganske annerledes. Nå bruker vi begge både AvtaleGiro og e-Faktura; det er bare så utrolig kjekt og lettvint. Oversiktlig er det også, synes Oscar.

Vi er ikke de mest digitale, men nettbank og Vipps bruker vi stadig vekk. Jeg begynte nylig å bruke BankID på mobil, men da trengte jeg litt hjelp fra datteren min. Uansett BankID eller kodebrikke, er det så mye lettere og kjappere å både betale og få en overordnet oversikt over inntekt og uttak, enn det var før når man måtte gå i banken, forklarer Nina.

Oscar og Nina har begge vært faste kunder i HjartdalBanken i nærmere 15 år. Med banker som har kommet og gått, har det aldri vært tvil for dem om å bli i lokalbanken. 

Når man bare har gode erfaringer med noe, vil man jo heller ikke bytte. Sånn er det med HjartdalBanken for oss. Vi har jo opplevd litt av hvert gjennom årene – og ingen av oss er økonomer. Da har vi måttet ty til rådgivning. - Vi søker alltid råd i banken når vi lurer på noe. Rådgiverne er veldig tilgjengelige og svarer raskt – det gjør det veldig lettvint for oss som kunder.

Selv om vi følger med i det digitale skiftet, er det ingenting som slår en prat med de som faktisk kan det – og jobber med det.
Da er vi sikre på at vi får helt spesifikk hjelp skreddersydd for vår situasjon.

God planlegging for suksess i hverdagen

Paret har erfart at god planlegging som regel lønner seg. Oversikt over inntekter og utgifter – også gjerne lengre frem i tid, forteller Oscar når vi spør om et lite tips på tampen.
Husk også kredittkort på ferie og på nett skyter Nina raskt inn og forteller at det er så kjekt å ha oversikten over transaksjoner i mobilbanken. Det er så lettvint å bare kunne gå tilbake til en gitt måned og se hvor du brukte penger, og hvor mye. Det er et kjempefint verktøy for å planlegge økonomien i hverdagen, avslutter Oscar.